loading...
نانوسافت
نانو سافت بازدید : 153 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 

در انبار هایپرمارکت ها چه چیزی نگه داری می شود؟

بیشتر انبارها شامل انواع مواد اولیه یا خام مصرفی جهت تولید محصول می باشد اما در انبارها میتوان کالاهایی مانند کالاهای امانی، کالاهایی که در هر یک از مراحل تولید مشخص می شود که طبق خواسته های سیستم کیفیت یا بازار فروش نباشد، کالاهای تجاری خریداری شده جهت فروش و کالاهایی که قابل تعمیر و ترمیم نباشد همچنین برای بازیافت یا فروش در انبار نگه داری می کنند.

دارایی های ثابت یک سازمان نیز از دیگر مواردی می باشند که در انبارها نگهداری می شوند که باعث تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان می شوند.

توجه داشته باشید به منظور سهولت در دسترسی، شیوه چیدمان کالاها در انبار باید به همانگونه باشد که در فروشگاه قفسه بندی و بخش بندی شده است. یکی از راه های مدیریت انبار ها، استفاده از نرم افزار حسابداری هایپر مارکت که دارای مدیریت انبار باشد. این قابلیت را داشته باشد در بخش انبارداری نرم افزار حسابدرای هوشمند بخوبی به این قابلیت پرداخته شده است.

انبارداری هایپرمارکت ها به چه صورت انجام می شود؟

انباردای به مجموعه عملیات برای دریافت، تخلیه، بارگیری و نگهداری کالاهای مورد نیاز افراد و سازمان در مکان هایی با شرایط مناسب، صحیح و تحویل به موقع آنها به مصرف کننده گفته می شود.

 انبارداری در هایپرمارکت شامل سیستم های قرار گرفتن جنس در انبار و ایجاد روش ها و اعمال مدیریت کنترل موثر از زمان ورود تا لحظه تحویل است. به عبارت دیگر انبارداری هایپرمارکت عبارت است از دریافت جنس یا کالا از خارج یا داخل سازمان و نگهداری آن طبق نظم و اصولی که متضمن سهولت در تحویل دادن (صدور) و تحویل گرفتن (ورود) باشد. به همین دلیل نیاز به استفاده از نرم افزار حسابداری هایپر مارکت می تواند نقش بسزایی در مدیریت بهینه انبار داری در هایپر مارکت ها دارد. در این میان نرم افزار حسابداری هوشمند توانسته است نسخه بسیار قدرتمند هایپر مارکت را ارادئه دهد.

انبارداری کالاهای فروشگاهی چگونه است؟

انبار کالاهای فروشگاهی با توجه به نوع کالا و نحوه مراقبت از آن صورت می گیرد. در بحث مواد غذایی و مواد شیمیایی که عمده ترین محصولات فروشگاهی هستند و با سلامت افراد سروکار دارند به بیان مواردی می پردازیم.

برای مواد شیمیایی باید به شیوه ای عمل کنید که ذخیره این مواد به حداقل برسد و مواد نشت نکند و اقدامات احتیاطی لازم هنگام جابجایی کالا را داشته باشند. این مواد باید از مواد خوراکی و مواد بهداشتی در طبقه مجزایی قرار گیرد. از آنجایی که انبار کالاهای فروشگاهی با توجه به زمان و طول مدت انبار کالا متفاوت است، باید شرایط به گونه ای فراهم باشد که کیفیت کالا حفظ شود.

به عنوان نمونه کالاها و مواد خوراکی فروشگاهی که نیاز دارند برای حفظ سلامت و کیفیت در دمای خاصی نگهداری شوند برای آن ها انبارهایی با سیستم تهویه و قابل تنظیم دمای محیط حفظ و نگهداری شوند. همچنین باید از انبار بیشتر مواد بیش از ظرفیت انبار خودداری نمایید.

شما در مدیریت موجودی کالا و انبار در هایپرمارکت ها به فرآیندهای زیر نیاز دارید :

رویت موجودی کالای انبارها بصورت آنلاین (موجودی و رزرو)

فرآیند مدیریت کالاهای قطعی ، امانی و کمیسیونی با بهترین روش ها و بصورت کامل تا مرحله صدور اسناد حسابداری

فرآیند تعریف و گروهبندی کالا به صورت نامحدود

فرآیند تعریف کالاهای دارای مشخصه و بارکدهای معنادار

فرآیند چاپ بارکد و شلف لیبل کالاها با طراحی دلخواه

فرآیند انتساب چندین عکس به کالاها و فراخوانی آن در صندوق فروش

فرآیند قیمت گذاری کالا (قیمت مصرف کننده و قیمت فروش) بر اساس فروشگاه، گروه فروشگاه و مشتری در بازه های زمانی موقت، دائم و بر اساس روزهای دلخواه هفته و ساعات خاص

فرآیند تعریف و مدیریت انبار به صورت نامحدود

فرآیند تعریف انواع سند انبار

فرآیند ثبت اسناد انبار تعریف شده در انبارهای مربوطه با سطح دسترسی

فرآیند ثبت اسناد انبار با استفاده از ابزار PDA

فرآیند محاسبه موجودی ریالی کالا با روش آخرین مبلغ خرید و میانگین موزون

فرآیند اطلاع رسانی موجودی منفی کالا به صورت پیامک ، درون سیستمی و پست الکترونیکی

فرآیند مدیریت کالا در انبار (نظیر فعال یا غیر فعال بودن، دریافت و یا عدم دریافت سفارش، دریافت بیش از سفارش و …)

فرآیند ثبت اسناد شمارش انبار، انبارگردانی، شمارش معیوبی، کسری/فزونی انبار

فرآیند صدور تگ انبارگردانی

فرآیند رویت کسری اضافی انبارها، شعب و نمایندگی بر اساس قیمت فروش، آخرین قیمت خرید و بهای تمام شده کالای خریداری شده است.

کلیه موارد فوق در نرم افزار حسابداری هایپر مارکت هوشمند به بهترین شکل در اختیار شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت nano-soft.ir مراجعه نمائید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 506
  • بازدید کلی : 1,821